sunnuntai 4. joulukuuta 2011

Joulutunnelmaa ja vähän stressiäkin

Useimmat joulustressistä kärsivät juoksee ympäri keskustaa ostoskassit heiluen, mut mä revin pääni irti ihan täällä kotisohvalla kun yritän saada kaikki neulomukset valmiiksi! Luulin että mulla olis ihan hyvin tässä aikaa mut pahalta näyttää... Muutenkin vähän alkaa ahdistaa toi toisille neulominen kun pitäis olla niin hieno työ (mua saa kutsua itsekriittiseksi mut en kyllä halua lahjaks antaa mitään, mistä ei erota onko se sukka vai lapanen), jos ittelleni teen ni ei haittaa jos on vähän vänkyrä. Lisäksi inhottaa että pitää olla valmista tiettyyn päivään mennessä kun sillon jos tekee ittelle, niin jos alkaa ärsyttämään ni voi työn jättää kesken.

No mut vali vali, neulon kuitenki kaikkia lahjoja ihan himona ja ihanaa sitte ku on kaikki valmiina ja pääsen tekemään villapaitaa ja -housuja ittelleni! Sitäpaitsi oon ylpeä mun joululahjoista, koska kaikki on itsetehtyjä ja neulomukset on niistä lahjoituslangoista, eli ei oo tarvinnu ostaa mitään :) Ja mun oma lahjalista käsittää tällä hetkellä kolme asiaa: lukuvalo, pinnejä ja kuumavesipullo koska palelen kotona ihan hulluna. Vähänkö oon ekoihminen.

Joulutunnelmaan pääseminen on ollut vähän vaikeeta, koska ulkoilmasta päätellen täällä on vielä lokakuu, mut oon yrittänyt parhaani leipomalla joulutorttuja joista poltin puolet. En ehtinyt ottaa mitään hienoja kuvia kun  kaikki meni jo masuun, myös ne palaneet.... Itsenäisyyspäivänä perinteiset piparitalkoot ja tehdään varmaan Villen kanssa taas piparitalo! En malta odottaa :)

Tällä hetkellä uunissa on Hermanni- kakku, jonka sain Hennalta ja kymmenen päivän kasvattamisen jälkeen se pääsi vihdoin uuniin :) Siinä tapahtuu siis joku ihme hiivaprosessi ja sille (tai siis Hänelle) piti antaa pari kertaa maitoa, sokeria ja jauhoja. Ennen uuniin menoa se näytti aika rujolta, koska sekaan laitetaan rouhittua suklaata, pähkinöitä ja omenaraastetta. Vähän joulun tuoksuakin tuli, kun laitoin kanelia :) Oon vähän laiska ottamaan näitä making of -kuvia, mutta tässä nyt Hermanni ennen uunia:


(En ole oksentanut kakkuvuokaan vaan se ihan oikeesti näyttää tolta...)

Kävin tänään Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen järjestämissä Suomen suurimmissa joulumyyjäisissä, missä Teija oli myymässä korujaan. Ittelleni löysin ihanat korvikset ja äiti osti kaulakorun, missä oli musta tosi kaunis lukko:

Oon vähän suunnitellut meneväni ens vuonna tuonne myymään, jos onnistun neulomaan (ja virkkaamaan?) tarpeeksi. Siks kattelin vähän kilpailijoiden tarjontaa ja olin kyl tosi pettynyt. Villasukkia löyty vaikka koko Turulle ja kaikki oli tehty jostain 7 Veljestä Raita- langasta ja mitä niitä punatulkku ja papukaija juttuja niillä on, niitä ihme valmiiksi kuvioituja. Tietty siinä mielessä ymmärrettävää kun ne tekee niitä tosi paljon, mut toisaalta ei kuitenkaan ymmärrettävää kun ne on niin tylsiä :D Kai siellä parit lapaset ja pipotkin oli, pläääääh. Varautukaa vaan kun (jos) mä meen myymään ni keksin kyllä jotain paljon parempaa! Tein jo vähän listaa, mitä kaikkea voisin tehdä ja Teijan kanssa suunniteltiin koruja. Mahtavaa... :)

2 kommenttia:

  1. Mun pipon kans ei ainakaa tarvii ottaa ressii :D Ei tarvii olla jouluks valmis :D Ku iteki tuon vast sielt kanarialt sit :D

    VastaaPoista
  2. Juuu ei siit mitää stressii ku se on ollu tos jo pari viikkoo valmiina :D

    VastaaPoista