torstai 12. huhtikuuta 2012

Hääpöllö ja monta muuta keskeneräistä

Pääsiäislomasta huolimatta mulla ei oo näyttää mitään valmista työtä, vaan monta keskeneräistä kun koko ajan tekee mieli alottaa uutta! Kaikessa hiljaisuudessa oon tuskaillut, että mitä mun blogille tapahtuu kesällä jos tekemisen into loppuu täysin, mutta tällä hetkellä ainakin näyttää päinvastaiselta ja hyvä niin :) Talvineuleita ei teekkään mieli alottaa, vaan pehmolelut ovat nyt vallanneet mun sydämen täysin.

Aloitetaan vaikka Hääpöllöstä, josta mulla ei ole kuvaa koska se on niin alkutekijöissään vielä. Mutta se on siis Ekopöllö numero 2, Hääpöllö nimi siitä että teen sen tilauksena eräälle hääparille. Hah, kuulostipa hienolta!  Äitin työkaveri menee naimisiin ja sain tehtäväksi väsätä heille Pöllön jostain syystä. Sen ihmeellisemmästä ei siis ole kyse :)

Sitten seuraavana pääsiäisloman aikaansannos: toinen ihana Nalle! Postauksen teeman mukaisesti sekään ei oo ihan valmis vielä, kuten kuvasta näkyy niin korvat, kasvot ja huivi puuttuu. Teen varmaan viikonloppuna :)


Teen näitä varmaan vielä monta, kun ne on sopivan helppoja ottaa vaikka kouluun tai bussiin mukaan. Oon huomannut, että mulle on nykyään ihan luonnollista neuloa tai etenkin virkata ihan missä tahansa. Saatan havahtua vasta, kun vaistonvaraisesti oon kaivanut työn repusta ja ehtinyt tehdä muutaman kerroksen. Samaan aikaan on kyllä kädet kipeytyny aika hyvin, talvella lähti nahka sormista... Nää on näitä ammattitauteja :D

Seuraavana marakatti, jota vasten tahtoani teen villalangoista (7 Veljestä ja jotain tuntemattomia). Olisin halunnut käyttää puuvillalankaa, mutta multa löytyy varmaan jokaista maailman muuta väriä paitsi ruskeaa! Enkä varmana osta uutta. Kädet siis puuttuu tästä vielä, välttelen niitä kun noi raidat ottaa päähän, suunnilleen joka toinen kerros on eri väriä :D

Pikkumarakatti on käytännössä sama juttu, mutta pienemmässä koossa. Tämän teen oranssinkultaisesta puuvillalangasta, paidan väri(t) on vielä keksimättä. Tämäkin on ollu mukavan nopea työ, yksi käsi tai jalka valmistui suunnilleen yhen-kahen oppitunnin aikana eikä vaadi suurta keskittymistä.


Sitten on vielä Seepra, jota en haluais ajatella... Osat oli kaikki suorakulmioita eli tylsiä tehdä, mutta tajuttoman vaikeita kiinnittää. Mun ompelijan taidot loppu tähän, apua tarvitaan!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti